Kiégtem. Eltűnt belőlem a fény. Feketére perzselt testemben már csak egy üres, törött edény van, oldala megrepedt és elfolyt belőle a remény. Kihullott markomból az igazság tőre, s mint bugyborékoló mocsár nyelte el a bánat. A halál nem fájt, csak elfújta az emlékeket. Csípős, téli szélként vágott végig rajtam és kitépte szívemből a színeket, s a nevetést. Azelőtt bohóc voltam, artista és bűvész. Most megégett arcú, feketére perzselt csavargó lettem, egy nagyáruház éjszakai feltöltője. A halott neonok alatt pakolom a cukormázba bújtatott, felcicomázott szemetet. Nézem a körülöttem dolgozókat, ahogy lassan kihuny a szemükben a remény, s fekete szembogaruk beissza az elkeseredettség ciánját. Haldokolnak, ahogy én haldokoltam egykor. Már nem, ma este megéreztem, hogy valami meghalt. Egy idegen entitás, messze, havas fenyők közt pusztult el. Saját sarja vetette a verembe, ahonnét nem kúszik többé elő, patás lába nem tapodja többé a megrontott földet és nyálkás csápjai sem szorulnak össze többé puha, fehér torkokon.
Leszálltam a targoncáról és szó nélkül kisétáltam. A parkolóban megpillantottam az arcom egy olajfoltos pocsolya tükrében. Hazafelé megvettem a púdert és otthon újrafestettem a régi mosolyt. Lassan óvatos léptekkel felmentem a padlásra, hogy ne ébresszem fel a többi bérlőt, majd leborultam a magam készítette oltár elé. Csöndben imádkoztam hozzá, majd megnyitottam egy eret a karomon, s az áldozati edénybe csurgattam kilenc cseppet. Egyet a sárkány minden fejének. Felkészültem ó minden férgek ura! Te ki a mennyektől egészen a föld méhéig tekergőzöl! Hallottam hívásod, hallom most is. Hallom, ahogy az éjszaka gyermekei fészkelődnek vackukban, ahogy a vak dolgok egye feljebb ásnak a mélyben. Az idő közeleg, s a vihar, amit magával hoz tomboló lesz. Én vagyok a második fej. Én vagyok a bohóc.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://oidipusprime.blog.hu/api/trackback/id/tr762279050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
> Régebbi bejegyzések"/>
süti beállítások módosítása